Thursday, January 15, 2009

bila lubang-lubang itu ku tutupi..

lubang itu pernah bolos kan aku,
jatuh ke laut dalam..
padahal lubang itu,
didepan jalan tar yang menghala kedepan...
tiada laut lepas di keliling.

buta aku
pekak aku
bisu aku
bodoh aku....
mati aku....

bila jalan ku, tidak memandang
bila hilaian tawa, tidak ku dengar
bila ku tergelincir, ku tutup mulutku

kini aku dilaut dalam
tanpa sapa-sapa
aku kapai-kapai
bukan aku ini pandai
labu pun tiada

perlu aku pandai berenang
perlu aku pandai terapung
perlu aku pandai tahan nafas


untuk aku sampai kembali ke jalan..
belum lagi sampai..

bila hutan itu perlu ku lalu..
untuk ku sampai betul2 di atas jalan tar itu

Tuhan,
tolong aku..

tunjuk aku..

yang sedang menghilang dari diri ku sendiri..


ayang, tunggu yang dipersimpangan itu...
pimpin yang..
satu..
bukan disebelah..tapi satu..

No comments: